4 idéer för en butiksaktivering

De finns två typer av motivation som är starkare än något annat.

Den osannolika chansen att vinna något stort.
& den sannolika risken att förlora något stort.

Ifall vi kan kombinera dessa två kommer vi öppna en loop hos människan som instinktivt driver den till att agera och som förstärker sig själv.

Exempel:

  1. Ett av våra klädesplagg i butiken har en osynlig guldbiljett. Den som köper den vinner en resa till Spanien.

  2. Live jackpot. Vid varje köp så läggs 10kr på jackpotten, och vid slutet av dagen så lottar vi ut HELA VINSTEN till en av de som handlat under dagen.

  3. Hemliga budgeten! Idag har vi satt en hemlig budget, och de som shoppar över detta får 30% på sitt köp. Ta chansen.

  4. Välj rabatten. Vill du ha 5% rabatt, eller 5% chans att få allt gratis?

Nu har vi gett er 4 idéer som garanterat kommer öka försäljningen och bli bra content. Och nu kan ni göra det helt själva, helt utan vår hjälp. Men det finns nyanser i spelpsykologi, där några få procent kan göra all skillnad ifall det blir lyckat eller inte. Chansa inte, lås oss se till att detta implementeras korrekt, så att både ni butiken och era kunder vinner på det samtidigt.

Just Done använder sig av dessa psykologiska loopar för att förbättra för butiken och kunden. Kunden förlorar aldrig något, men har chans att få något riktigt bra. Det gör handlingen roligare, mer spännande och gynnar alltså båda parterna.

Låt oss implementera en av dessa idéer eller en av våra andra vi har på lager.
Det ska bli kul att få skapa en lång kö med er.

Skriv till oss HÄR

Föregående
Föregående

Checklistan för ditt butiksevent

Nästa
Nästa

eventpsykologi 101